Tilausehdot

YLEISTÄ

Alaikäisten ostoksille Lyko.fi-verkkokaupassa edellytetään huoltajan suostumus. Alle 18-vuotias ei voi ostaa verkkokaupasta luotolle.  Tekemällä tilauksen Lyko.fi-verkkokaupassa hyväksyt tämän sivun tilausehdot ja vahvistat, että antamasi tiedot ovat oikein. Termit ”me” ja ”meidän” viittaavat tässä tekstissä Lykoon.

Yrityksen tiedot:

Lyko Online AB

Kyrkbyvägen 1

780 50 Vansbro

asiakaspalvelu@lyko.fi

 

HINNAT JA MAKSUT

Jokaisen tuotteen hinta sisältää verot. Kassalla näkyy kokonaishinta, joka sisältää verot ja mahdolliset alennukset.

MAKSAMINEN

Qliro tekee verkossa ostamisen helpoksi, joustavaksi ja turvalliseksi. Voit valita sinulle sopivan maksutavan.
Maksutavaksi on valittu lasku, mutta voit tietenkin valita vapaasti jonkun muun käytettävissä olevan vaihtoehdon. Antamalla tai kysymällä tietoja kassalla hyväksyt käyttäjäehtomme ja henkilötietojesi käsittelyn.

QLIRO-LASKU

Saat laskun sähköpostiosoitteeseen, jota käytit tilauksesi yhteydessä (mikäli et ole valinnut maksullista paperilaskua). Me Qlirolta lähetämme sinulle laskun, kun ostoksesi on matkalla luoksesi. Yksityishenkilöillä maksuaika on 14 päivää.

Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivänä, lisätään laskun summaan viivästyskulut. Tiedostathan, että pidämme laskua eräänlaisena luottona, joten tarvitsemme käyttöömme henkilötietosi ja saatamme myös tarkistaa luottotietosi. Katso lisätietoja Qliron ehdoista napsauttamalla tästä.

QLIRON ”OSTA NYT, MAKSA MYÖHEMMIN”

Kun laskun eräpäivä lähestyy, saat kuukausilaskun Qlirolta siihen sähköpostiosoitteeseen, jota käytit tilauksesi yhteydessä. Korko on 0% ja oston käsittelymaksuna veloitamme 4,99 EUR.

Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivänä, lisätään laskun summaan viivästyskulut. Tiedostathan, että pidämme laskua eräänlaisena luottona, joten tarvitsemme käyttöömme henkilötietosi ja saatamme myös tarkistaa luottotietosi.

Qliron Osta nyt, maksa myöhemmin -ehdot löydät täältä.
Katso myös Vakiomuotoiset eurooppalaiset kulutusluottotiedot.

MAKSA VÄHÄN KERRALLAAN

Tarjoamme sinulle kaksi vaihtoehtoa: Qliro Tilin, jossa voit maksaa enemmän yhtenä kuukautena ja vähemmän toisena, sekä Qliro Osamaksun, jossa maksat kiinteän summan kuukausittain. Kumman tahansa valitset, saat kuukausilaskun aina kuun puolenvälin jälkeen. Kuukausilasku lähetetään siihen asti, kunnes koko summa on maksettu. Mikäli haluat maksaa kaiken kerralla pois, voit tehdä sen koska tahansa.

Meillä Qlirolla on tärkeää varmistaa maksukykysi. Tästä johtuen teemme luottotarkistuksen ennen osamaksuvaihtoehdon hyväksymistä. Tämä käy nopeasti ja saat vastauksen meiltä heti. Mikäli osamaksusuunnitelmaa ei hyväksytä, voit valita toisen maksutavan.

Esimerkki 1000 euron ostoksesta

Maksuehdot

 6kk 

12 kk

24 kk

36 kk

Tilin*

Käsittelymaksu

4,99 EUR

4,99 EUR

4,99 EUR

4,99 EUR

0 EUR

Ilmoitusmaksu

0 EUR

0 EUR

0 EUR

0 EUR

0,01%*

Lainakorko

14,95%

14,95%

14,95%

14,95 %

19,90%

Todellinen
vuosikorko         

 18,02 %

17,11 %

16,60 %

16,42 %

27,58%**

Osamaksuerä

175 EUR

91EUR

49 EUR

35 EUR

94 EUR

Maksettava
kokonaismäärä

1 050 EUR

1 088 EUR

1 169 EUR

1 253 EUR

1 138 EUR


*Huomioithan, että tilinhoitokulu on 0,01% jäljellä olevan luoton määrästä päivää kohden.

**Esimerkissä olemme laskeneet, että lyhennät ostosta 12 kk ajan, mutta voit toki valita sopivan lyhennystahdin myös itse.

Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivänä, lisätään laskun summaan viivästyskulut. Tiedostathan, että pidämme laskua eräänlaisena luottona, joten tarvitsemme käyttöömme henkilötietosi ja saatamme myös tarkistaa luottotietosi.

Qliron osamaksun ehdot löydät täältä.
Katso myös Vakiomuotoiset eurooppalaiset kulutusluottotiedot.


TOIMITUS

Meiltä saat aina ILMAISEN TOIMITUKSEN tilatessasi vähintään 30 eurolla. Se edellyttää, että valitset itse kassalla ilmaisen toimituksen, ennen kuin viimeistelet tilauksesi. Alle 30 euron tilauksissa toimitusmaksu on 4,90 euroa. Huomioithan, että pienemmille paikkakunnille toimitustavat saattavat olla rajoitetummat, mikä saattaa vaikuttaa toimitusaikaan. Tilauksen käsittelyaika Ruotsin varastollamme on 1-2 päivää. Postin toimistusaika on 3-5 päivää.

Heti kun tilauksesi on lähtenyt varastoltamme, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Se sisältää myös seurantakoodin ja -linkin. Jokainen onnistunut tilaus luo automaattisen toimitusvahvistuksen. Tavallisin syy siihen, että toimitusvahvistus jää puuttumaan, on se, että tilauksen yhteydessä on vahingossa annettu virheellinen sähköpostiosoite. Tarkistathan myös varmuuden vuoksi roskapostilaatikkosi.

Suomen (ei Ahvenanmaan) lisäksi toimitamme Ruotsiin, Norjaan (Jan Mayeniin ja Svalbaardiin) ja Tanskaan

HUOM! Muistathan hakea tilauksesi ajoissa. Mikäli pakettisi palautuu takaisin meille noutamattomana, pidätämme oikeuden laskuttaa sinulta 25 euroa kattamaan aiheutuneet kulut.

 

PALAUTUSOIKEUS

Mikäli haluat palauttaa jonkin tilaamasi tuotteen, tulee sinun kuluttajasuojalain mukaisesti ilmoittaa siitä meille 14 päivän sisään tuotteiden vastaanottamisesta. Helpoiten hoidat asian rekisteröimällä palautuksen omalla käyttäjätililläsi alla olevien ohjeiden mukaan. Tällöin Lyko maksaa palautuskulut. Jotta palautuksesi hyväksyttäisiin, tulee tuotteen olla moitteettomassa kunnossa, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Avattuja tai käytettyjä meikkejä, hiustenhoito- tai hygieniatuotteita ei voi hygieniasyistä palauttaa. Näin takaamme, että asiakkaidemme ostamat tuotteet ovat ehjiä ja käyttämättömiä.

Alusvaatteita ei voi vaihtaa tai palauttaa hygieniasyistä.

Asiakas vastaa tuotteen palautuksesta, esimerkiksi tuotteen mahdollisesta vaurioitumisesta kuljetuksessa tai paketin häviämisestä. Pakkaa tuote hyvin.

Kun olet valitsemallasi tavalla (mieluiten rekisteröimällä palautuksen Omien sivujen kautta) ilmoittanut meille, että haluat tehdä palautuksen, on sinulla lain mukaan oikeus palauttaa tuotteet 14 päivän sisään. Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi ja arvioineet tuotteiden kunnon hyväksi, palautamme rahat sinulle 14 päivän kuluessa. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse, kun asia on käsitelty. Maksu suoritetaan samalla tavalla, kuin millä teit ostoksesi.

Tuotteilla, jotka ostetaan marras-joulukuussa, on pidennetty vaihto- ja palautusoikeus 14. tammikuuta saakka. Ehdot ovat samat kuin edellä on mainittu, kuittia vastaan.

 

PALAUTUS- JA REKLAMAATIO-OHJEET

Mikäli kadut ostostasi, voit tehdä palautuksen. Mikäli olet saanut vaurioituneen tuotteen tai paketistasi puuttuu tuote, voit tehdä reklamaation. Huomioithan, ettei meillä ole ”tyytyväisen asiakkaan takuuta”. Se tarkoittaa, että emme hyväksy palautuksia/reklamaatioita tuotteista, joita olet käyttänyt, mutta jotka eivät vastaa odotuksiasi. Mahdollisten allergioiden ja yliherkkyyksien varalta suosittelemme aina ensin kokeilemaan uutta tuotetta pienelle ihoalueelle (esimerkiksi käteen) ja odottamaan 24 tuntia nähdäksesi aiheuttaako tuote reaktioita.

1.      Rekisteröidäksesi palautuksen tai reklamaation, kirjaudu omalle käyttäjätilillesi.

2.      Mene Omille sivuillesi.

3.      Valitse Tilaushistoria.

4.      Paina kyseessä olevaa tilausnumeroa.

5.      Paina Palautus/Reklamaatio.

6.      Täytä määrä ja palautuksen/reklamaation syy valitsemasi tuotteen tekstiruutuun.

7.      Nopeuttaaksesi reklamaation käsittelyä, voit ladata kuvan vauriosta/reklamaation syystä kohdassa Lataa kuvia (koskee vain reklamaatioita).

8.      Vahvista painamalla Lähetä.

 

Rekisteröityäsi palautuksesi tai reklamaatiosi sinuun ollaan yhteydessä sähköpostitse ja saat tarkemmat ohjeet jatkoa varten. Mikäli tuote tulee palauttaa meille, odota palautusohjeita. Emme korvaa itsenäisesti tehtyjen palautusten kustannuksia.

Mikäli tarvitset apua palautuksen tai reklamaation kanssa, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme saadaksesi neuvoja.

Asiakas on vastuussa tuotteesta siihen asti, kunnes palautusosastomme vastaanottaa sen. Tämä koskee muun muassa tuotteella sattuvia vaurioita tai katoamista kuljetuksessa. Pakkaa tuote hyvin.

 

TAKUU JA REKLAMAATIO-OIKEUS

Halutessasi tehdä reklamaation, tee se omalla käyttäjätililläsi (katso ohje ylempää). Mahdollinen tuotevirhe tulee ilmoittaa mahdollisimman pian tai heti kun vika ilmenee, jälkimmäinen kohtuullisessa ajassa (2 kuukautta).

Lyko myöntää kaikille sähkölaitteille 1 vuoden takuun ja 3 vuoden reklamaatio-oikeuden. Mikäli kyseessä on valmistusvika, vastaa Lyko reklamaatiokustannuksista.

Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan virhevastuu on 6 kuukautta. Jotta Lyko korvaa vian, tulee vian olla alkuperäinen, eli sen on täytynyt olla olemassa jo tuotteen ostohetkellä (valmistusvika). Kuuden kuukauden sisään ilmenevät viat lasketaan aina valmistusvioiksi, ja Lyko korvaa ne sinulle ilman kustannuksia.  Mikäli kyseessä ei ole valmistusvirhe, kuuluu reklamaatio-oikeuteen se, että Lyko auttaa sinua tuotteen korjaamisessa, mutta ei vastaa kustannuksista.

Lyko ei vastaa vioista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen kulumisesta tai väärinkäytöksistä. Tällaisia virheitä ovat muun muassa kulunut johto tai halkeamat tuotteessa.

Takuu- ja reklamaatio-oikeus on voimassa vain kuittia vastaan.  Hyväksytyissä reklamaatioissa vastaamme mahdollisista kustannuksissa, kuten postimaksuista ja maksun palauksesta samalla summalla, kuin mitä ostoksesta on maksettu.

Kuluttajasuojalain mukaan tuotteesta ei voi reklamoida vain tyytymättömyyden vuoksi, koska emme myy avokaupalla.

ASIAKASPALVELU

Olemme valinneet yhteistyökumppanimme tarkoin ja tarjoamme ensiluokkaisia, ammattimaisia tuotteita. Ota meihin yhteyttä halutessasi lisää tietoa: asiakaspalvelu@lyko.fi. Vastaamme ostostasi koskeviin kysymyksiisi 48 tunnin sisään (arkipäivinä), muutoin saat viestin viivästyksestä. Muihin kysymyksiin vastaamme mahdollisimman pian, tavoitteenamme, että saisit vastauksen 48 tunnin sisään.

TIETOSUOJA

Emme luovuta osoitteita, puhelinnumeroita, sähköpostiosoitteita tai muita asiakkaidemme henkilötietoja kolmansille osapuolille markkinointitarkoituksiin, tilastoja varten tai vastaavaan tarkoituksen. Asiakkaan henkilötiedot käsitellään luottamuksellisesti ilman erillistä pyyntöä. Käytämme tietoja vain tilausten käsittelyyn ja omaan markkinointiimme.

TOIMITUSVIIVE

Asiakkaalla on oikeus vaatia hyvitystä, mikäli tilauksen toimituksessa on viivästys.  Toimitusaika on normaalisti 0-7 päivää.

 

Suorittamalla oston Lykolla hyväksyt nämä tilausehdot. Pidätämme oikeuden sivun painovirheisiin ja sivun muutoksiin.

Tietoja

Uutuudet ja tarjoukset

Anmäl dig för nyhetsbrev och sms här!

Seuraa meitä

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme on olemassa sinua varten. Meiltä saat apua niin tilausasioissa kuin shampoon valinnassakin. Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa. Ota meihin yhteys sähköpostilla tai chatissa.

Sähköpostilla: asiakaspalvelu@lyko.fi

Copyright 2019